21 Ocak 2012 Cumartesi

Kimler Postcrossing'e üye ? postcrossing #1

Bu yazıyı yazma sebebim yaklaşık 5 aydır üye olduğum postcrossing hakkında hem bilgi vermek hem de bana gelen  bazı kartları paylaşmak (Yazı uzun şimdiden söylüyorum iyi okumalar sıkılmazsanız tabii)

Postcrossing bir kart değişim programı Dünya üzerinden farklı insanlarla kart değiştiriyorsunuz.Tuşa basıyorsunuz karşınıza hiç tanımadığınız bir adres geliyor ona ID numarasını yazıp yolluyorsunuz,kart adrese ulaştığında Dünya'nın öbür ucundan hiç tanımadığınız biri size bir kart yazıyor :)
çok güzel bir durum bu karta ne yazacağınız konusundada kimisi HAPPY POSTCROSSING yazıyor,kimisi geçen bir gününü anlatıyor isterseniz ona ne yazmasını istediğinizi söyleyebilirsiniz,hoşlandığınız tip kartları da yazabilirsiniz :) 

Gönderenler o kadar farklı ki kimisi bedava kartlardan yolluyor kimiside yukardaki gibi kendi ülkesinden pullar yolluyor hediye olarak :) Mesela yılbaşında bana christmas paketi olarak 20 tane kart yollamış Finlandiya'dan bir kullanıcı.Siz isterseniz yapın isterseniz yapmayın ama kullanıcılardan talep ettiğiniz şeyler genelde hep yapılıyor bende bana talep edenlere nazik davranmaya çalışıyorum :)
Şimdi biliyorum diyeceksiniz ki ben postaneye gitmeyeli kart yollamayalı yıllar oluyor bende öyleydim ilk denememde baya kazık yedim aslında 5 adres aldım bunları zarfa koydum ama bilmiyordum ki ben zarfa koyunca ücret çok daha pahalı oluyor.Siz siz olun zarfta yollamayın ben 5 karta 8 lira verdim normal kartları zarfsız attığınızda bu yarı yarıya düşüyor
Ptt görevlilerine sabırla ne istediğinizi anlatın pul diyince bakıyorlar bön bön mesela 1.20 ye atacağım 20 kuruşluk pul olmadığı için 1.50 vermek zorunda kalıyorum bunun çözümü de merkez postanelerden pul almak yada daha işlek postanelere gitmek olacaktır. 
Şimdilik bu kadarrr pek kimle Postcrossing'e üye ? Eğer üye değilseniz üye olun bekliyorum üye olacak olanları ilk kartınız size ulaştığında yaşadığınız heyecan her şeye bedel
       2. postcrossing yazısı yolda buralarda olun :) 

31 yorum:

  1. Merhaba deni blogunu yeni kesfettm ve uyenim artik. Japonya istegin neden olmasin hayat surprizlerle dolu cnm:) ben de bekelrim bloguma sevgiler
    khaleesistyle.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. valla böyle gelenekler tükendi iyi ki akıl ettin Denizcik :)) Bana da beklerim ojesandigi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Deniz Merhaba, anane zamanında Japonyayı ziyaret etmiş o anlatmıştı, kadınlar Japonyada ikinci sınıf vatandaş diye :))

    YanıtlaSil
  4. khaleesi style keşke olsa deniyorum her fırsatta şansımı olacak mı bakalım çok teşekkürler :)
    Ojesandığı kesinlikle annem bile 20 yıla yakındır atmıyormuş kart,beklemesi yollaması çok zevkli :)
    Bolat ne kadar şanslıymış ananen öyle diyorlar da bilmiyorum şahsen :)

    YanıtlaSil
  5. sevgili deniz, ben de japonya'ya gitmeyi çok istiyorum. profilinde japonya ile ilgili yorumu okuyunca yazmadan edemedim. giden diğerine haber etsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili alkım o kadar çok istiyorum ki gitmeyi,Okuyorum Japonya'ya dair yazıyoeum izliyorum ama yetmiyor daha da bağlanıyorum bu ülkeye..

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Bekliyorum sonra yazını çok heycanlı göreceksin !

      Sil
  7. herşey gönlünce olucak...sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ya ben buna 1 ay önce üye olmuştum.Beceremedim sanırım ama yine o istek belirdi bende yapicam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin çok zevkli gerçekten daha sonra yorumlarınızı bekliyorum :)

      Sil
  9. Herşey tamam.Adresi nasıl yazacağız kartın neresine yazılması gerekkiyor orada sola yazın demiş ama pek emin olamadım.

    YanıtlaSil
  10. Kartı düşün sol köşeye yazacaklarını yazı ID numaranı yaz sağ alta adres üste pul kısmı olucak :)

    YanıtlaSil
  11. senin bu hoş ilgi alanının reklamını yapmaya başladım.
    :)

    YanıtlaSil
  12. senin bu güzel ilgi alanının reklamını yapmaya başladım biloklarda.
    :)

    YanıtlaSil
  13. çok hoşuma gitti en yakın zamanda üye olucam ama ilk olarak senin blogunun takipçisi olmalıyım :)

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkürler üye olun olun çok güzell :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kartı gönderdiğimiz kişi mi bize kart yolluyor yani karşılıklı mı oluyor ?

      Sil
  15. yayılıyo ne güzel bişi.
    :)
    sen iki gün kendine kaçıp saklandın ama bu yayılcak.
    :)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Greta Şu şekilde sen kartı aldığın adrese yolluyorsun kart ulaştığında ID'yi girip senin mailine bir mesaj atıyor.Karşılıklı değil yani.Kartın ulaştığı an başka bir kullanıcı sana kart atıyor mantığını kavrayana kadar bende çok karıştırmıştım.umarım anlatabilmişimdir eğer soracağın bir şey olursa mail at lütfen sevgilerle :)

    Deeptone Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkürler Deniz, çok mutlu oldum böyle bir şeye koleksiyonlara karşı ilgim var şimdi kartpostal koleksiyonuna başlama aşamasında çok hoş oldu bu :)
    soracağım çok şey olacak gibi geliyor o nedenle mail atıcam :)
    ben de kocaman sevgilerimi yolluyorum sana :)

    YanıtlaSil
  18. Rica ederim her zaman sorularını beklerim yardım edebileceksem neden olmasın değil mi :) hem benimle aynı zevklere sahip olmana ayrı sevindim zaten koleksiyonlarına bakmak isterim bloğa koy lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://gretaninkelebekleri.blogspot.com/2011_10_01_archive.html
      bu yazımdan peçete ve sticker koleksiyonuma bakabilirsin :)

      Sil
    2. Çok güzel gerçekten bayıldım benim kardeşim sticker koleksiyonu yapar ben hiç bir zaman koleksiyon yapacak kadar sabırlı olmadım ama kartlar ayrı bir aşk ayrı bir heyecan :)

      Sil
  19. yaşasın kartpostallar ve artık orjinal olanları fellik fellik aramaya gerek kalmadı teşekkürler ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim üye olursanız yazılarını beklerim gelen kartları :)

      Sil
  20. Hii ne şeker, çok heyecanlandım. Hemen inceleyeceğim, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. anne cafe de üye,ondan görmüşütm,gerçekten cok farklı ve de hoş bir program.severim bu traz işleri,niye hala üye olmadım ben de merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  22. Bilun ŞEN üye ol hattaa çok güzel kartlar :)

    çokoprenses bence bu evrenin sana bir mesajı hadiii üye ol :)

    YanıtlaSil
  23. Bayadır postcrossing olayına sardım.
    İşyerimde özellikle aniden birinin odama girip kart bırakması,ne olduğunu sorması mutlu ediyor.

    Sıkılanlar için cidden harika bir iş. Sonuçta kart gönderirken "acaba bunu beğenir mi" diye bir de araştırma yapıyorsunuz.Bunu aynı zamanda size kart gönderen de yapıyor.Çok güzel olay be :))

    En kötü yanı Türkiye'de kitlesinin az oluşu,ortak hareket edememesi vs.

    Japonya'dan bir gün ben de illa ki kart alırım.Sabırla bekliyorum :)

    YanıtlaSil